Projekt Loose Parts Play Partnership Project
Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools Erasmus+
Projekt Loose Parts Play jest współfinansowany przez program Komisji Europejskiej Erasmus+, Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w latach 2020-2023.
Oficjalny tytuł Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools odzwierciedla główny cel – pomoc szkołom w tworzeniu efektywnego środowiska dla zabaw dzieci, a także zaangażowanie społeczności lokalnej w to przedsięwzięcie. Poprzez zaangażowanie społeczności (rodziców i innych podmiotów) szkoła wzmacnia swoje więzi z nimi oraz zaangażowanie społeczności w życie szkoły.
Cele projektu:
— zwiększenie zrównoważonego myślenia poprzez wprowadzenie przedmiotów z recyklingu jako zasobów do zabawy dla dzieci (gratów)
— poprawa środowiska zabawy, jakości zabawy i kreatywności uczniów
— pomoc szkołom w przedstawieniu koncepcji swobodnej zabawy rodzicom i społeczności lokalnej.
Projekt składa się
z czterech elementów
Projekt Loose Parts Play wyrósł min. z projektu Children's Access to Play in Schools
Projekt ten ustanowił kryteria dotyczące przyznawania certyfikatu Szkoły Przyjaznej Zabawie. Wprowadzenie swobodnej zabawy jest praktycznym sposobem, aby szkoła mogła stać się miejscem bardziej przyjaznym dla dzieci.
W projekcie zastosowano to samo podejście do wspierania zabawy, które wypracowano w ramach trzech poprzednich projektów Erasmus+ (VIPER, ARTPAD and CAPS).
Środowisko i zrównoważony rozwój to nowe obszary, które ten projekt bada poprzez ponowne wykorzystanie surowców (gratów) do zabawy i edukacji w dynamicznym procesie. Mamy nadzieję wesprzeć szkoły i personel szkolny w pracy z dziećmi w kreatywny, wzmacniający i zrównoważony sposób. Ponowne wykorzystanie materiałów jest ważnym tematem w redukcji odpadów i aktywizmie środowiskowym jako jedna z najsilniejszych dróg do redukcji odpadów.
Nasz Projekt jest ukierunkowany na realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ:
Odpowiedzialna konsumpcja
poprzez ponowne wykorzystanie materiałów
Równość płci
( poprzez dowolnie) wybraną zabawę dzieci są wzmocnione w swoich działaniach i wspólnej zabawie; swobodna zabawa sprzyja atmosferze przyjaznej dla płci)
Cele klimatyczne
poprzez zwiększenie ponownego użycia gratów zmniejsza się produkcja odpadów
Systemy edukacyjne, kontekst kulturowy i polityczny różnią się w zależności od kraju. Podręcznik i Narzędziownik zostały zaprojektowane tak, aby dostarczyć wskazówek i odpowiednich narzędzi, które można dostosować do kontekstu, w którym się pracuje.
Partnerzy projektu
Partnerzy projektu współpracowali nad wszystkimi zadaniami, przy czym każde było koordynowane przez jednego z nich. Partnerami są organizacje pozarządowe (NGO) i szkoły z każdego kraju: Węgier, Polski, Słowacji i Szkocji.
Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány, Węgry
Szkoła kontrolna: Iskolánk tanulóiért Alapítvány, Węgry
TANDEM n.o., Słowacja
Szkoła kontrolna: Základná škola Adolfa Majthényiho s vyučovacím jazykom maďarským – Majthényi Adolf Alapiskola, Słowacja
East Lothian Play Association, Szkocja
Szkoła kontrolna: Windygoul Primary School, Szkocja
designers and
developers
awards for digital
innovation