Projekt Loose Parts Play Partnership Project

Projekt Numer: 2020-1-HU01-KA201-078725

Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools
Erasmus+

Projekt Loose Parts Play jest współfinansowany przez program Komisji Europejskiej Erasmus+, Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w latach 2020-2023.

Oficjalny tytuł Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools odzwierciedla główny cel – pomoc szkołom w tworzeniu efektywnego środowiska dla zabaw dzieci, a także zaangażowanie społeczności lokalnej w to przedsięwzięcie. Poprzez zaangażowanie społeczności (rodziców i innych podmiotów) szkoła wzmacnia swoje więzi z nimi oraz zaangażowanie społeczności w życie szkoły.

Cele projektu:

— zwiększenie zrównoważonego myślenia poprzez wprowadzenie przedmiotów z recyklingu jako zasobów do zabawy dla dzieci (gratów)

— poprawa środowiska zabawy, jakości zabawy i kreatywności uczniów

— pomoc szkołom w przedstawieniu koncepcji swobodnej zabawy rodzicom i społeczności lokalnej.

Capabilities

Projekt składa się

z czterech elementów


Podręcznik
i narzędziownik

Te uzupełniające się zasoby zostały zaprojektowane tak, aby pomóc szkołom w wykorzystaniu gratów w ich siedzibach i przeprowadzić je przez wszystkie niezbędne kroki. Szkoły partnerskie w każdym z krajów były odpowiedzialne za przetestowanie tych zasobów przed ich publikacją.



Kurs szkoleniowy dla nauczycieli.

Ten modułowy kurs jest oparty na pilotażowym Podręczniku i Narzędziowniku, a szkolenie dla trenerów pozwala na szerszy zasięg całego projektu.



Badania

Element badawczy projektu pokazuje wpływ stosowania swobodnej zabawy w szkołach. Przy wsparciu naukowców z uniwersytetów w każdym z krajów partnerskich, badania obejmowały pre-, mid- i post-analizę w szkołach pilotażowych.
W wyniku badań powstał zbiorczy dokument badawczy z rekomendacjami dla polityki w języku angielskim, którego skrócone wersje zostały przetłumaczone na wszystkie języki partnerów, a także zestaw publikacji na poziomie krajowym. Wszystkie te wyniki będą również prezentowane na krajowych konferencjach.

Projekt Loose Parts Play wyrósł min. z projektu Children’s Access to Play in Schools

Projekt ten ustanowił kryteria dotyczące przyznawania certyfikatu Szkoły Przyjaznej Zabawie. Wprowadzenie swobodnej zabawy jest praktycznym sposobem, aby szkoła mogła stać się miejscem bardziej przyjaznym dla dzieci.

W projekcie zastosowano to samo podejście do wspierania zabawy, które wypracowano w ramach trzech poprzednich projektów Erasmus+ (VIPER, ARTPAD and CAPS).

Środowisko i zrównoważony rozwój to nowe obszary, które ten projekt bada poprzez ponowne wykorzystanie surowców (gratów) do zabawy i edukacji w dynamicznym procesie. Mamy nadzieję wesprzeć szkoły i personel szkolny w pracy z dziećmi w kreatywny, wzmacniający i zrównoważony sposób. Ponowne wykorzystanie materiałów jest ważnym tematem w redukcji odpadów i aktywizmie środowiskowym jako jedna z najsilniejszych dróg do redukcji odpadów.

Nasz Projekt jest ukierunkowany na realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Odpowiedzialna konsumpcja

poprzez ponowne wykorzystanie materiałów

Równość płci

( poprzez dowolnie) wybraną zabawę dzieci są wzmocnione w swoich działaniach i wspólnej zabawie; swobodna zabawa sprzyja atmosferze przyjaznej dla płci)

Cele klimatyczne

poprzez zwiększenie ponownego użycia gratów zmniejsza się produkcja odpadów

Systemy edukacyjne, kontekst kulturowy i polityczny różnią się w zależności od kraju. Podręcznik i Narzędziownik zostały zaprojektowane tak, aby dostarczyć wskazówek i odpowiednich narzędzi, które można dostosować do kontekstu, w którym się pracuje.

Awards & Honors

Partnerzy projektu

Partnerzy projektu współpracowali nad wszystkimi zadaniami, przy czym każde było koordynowane przez jednego z nich. Partnerami są organizacje pozarządowe (NGO) i szkoły z każdego kraju: Węgier, Polski, Słowacji i Szkocji.

Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány, Węgry   

Szkoła kontrolna: Iskolánk tanulóiért Alapítvány, Węgry

www.rogersalapitvany.hu

TANDEM n.o., Słowacja 
Szkoła kontrolna: Základná škola Adolfa Majthényiho s vyučovacím jazykom maďarským – Majthényi Adolf Alapiskola, Słowacja 

 TANDEM, n.o. 

East Lothian Play Association, Szkocja                                 
Szkoła kontrolna: Windygoul Primary School, Szkocja 

www.elpa.org.uk

0

designers and
developers

0

awards for digital
innovation

Zobacz kolejny zrealizowany projekt


Następny projekt

This website stores cookies on your computer. Cookies Policy