Projekt Loose Parts Play Partnership Project

Projekt Numer: 2020-1-HU01-KA201-078725

Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools Erasmus+

Projekt Loose Parts Play jest współfinansowany przez program Komisji Europejskiej Erasmus+, Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w latach 2020-2023.

Oficjalny tytuł Enhancing Personal Capacity Building and Climate Awareness of Pupils in Schools odzwierciedla główny cel – pomoc szkołom w tworzeniu efektywnego środowiska dla zabaw dzieci, a także zaangażowanie społeczności lokalnej w to przedsięwzięcie. Poprzez zaangażowanie społeczności (rodziców i innych podmiotów) szkoła wzmacnia swoje więzi z nimi oraz zaangażowanie społeczności w życie szkoły.

Cele projektu:

zwiększenie zrównoważonego myślenia poprzez wprowadzenie przedmiotów z recyklingu jako zasobów do zabawy dla dzieci (gratów)

— poprawa środowiska zabawy, jakości zabawy i kreatywności uczniów

— pomoc szkołom w przedstawieniu koncepcji swobodnej zabawy rodzicom i społeczności lokalnej.

Projekt Loose Parts Play wyrósł min. z projektu Children's Access to Play in Schools

Projekt ten ustanowił kryteria dotyczące przyznawania certyfikatu Szkoły Przyjaznej Zabawie. Wprowadzenie swobodnej zabawy jest praktycznym sposobem, aby szkoła mogła stać się miejscem bardziej przyjaznym dla dzieci.

W projekcie zastosowano to samo podejście do wspierania zabawy, które wypracowano w ramach trzech poprzednich projektów Erasmus+ (VIPER, ARTPAD and CAPS).

Środowisko i zrównoważony rozwój to nowe obszary, które ten projekt bada poprzez ponowne wykorzystanie surowców (gratów) do zabawy i edukacji w dynamicznym procesie. Mamy nadzieję wesprzeć szkoły i personel szkolny w pracy z dziećmi w kreatywny, wzmacniający i zrównoważony sposób. Ponowne wykorzystanie materiałów jest ważnym tematem w redukcji odpadów i aktywizmie środowiskowym jako jedna z najsilniejszych dróg do redukcji odpadów.

Nasz Projekt jest ukierunkowany na realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ:

Odpowiedzialna konsumpcja

poprzez ponowne wykorzystanie materiałów

Równość płci

( poprzez dowolnie) wybraną zabawę dzieci są wzmocnione w swoich działaniach i wspólnej zabawie; swobodna zabawa sprzyja atmosferze przyjaznej dla płci)

Cele klimatyczne

poprzez zwiększenie ponownego użycia gratów zmniejsza się produkcja odpadów

Systemy edukacyjne, kontekst kulturowy i polityczny różnią się w zależności od kraju. Podręcznik i Narzędziownik zostały zaprojektowane tak, aby dostarczyć wskazówek i odpowiednich narzędzi, które można dostosować do kontekstu, w którym się pracuje.

Awards & Honors

Partnerzy projektu

Partnerzy projektu współpracowali nad wszystkimi zadaniami, przy czym każde było koordynowane przez jednego z nich. Partnerami są organizacje pozarządowe (NGO) i szkoły z każdego kraju: Węgier, Polski, Słowacji i Szkocji.

Rogers Személyközpontú Oktatásért Alapítvány, Węgry   

Szkoła kontrolna: Iskolánk tanulóiért Alapítvány, Węgry

TANDEM n.o., Słowacja 
Szkoła kontrolna: Základná škola Adolfa Majthényiho s vyučovacím jazykom maďarským – Majthényi Adolf Alapiskola, Słowacja 

East Lothian Play Association, Szkocja                                 
Szkoła kontrolna: Windygoul Primary School, Szkocja 

0

designers and
developers

0

awards for digital
innovation

Zobacz kolejny zrealizowany projekt

This website stores cookies on your computer. Cookies Policy