O Nas słów kilka czyli kto za tym wszystkim stoi.
Fundacja GratoSfera...
Fundację Gratosfera powstała z pasji do nowoczesnej edukacji, w której dzieci uczą się i rozwijają talenty, bez poczucia nudy i przymusu.
Misja Fundacji Gratosfery
Fundacja GratoSfera powstała, by kreować dostęp do swobodnej zabawy. Nasze działania koncentrują się zarówno na edukacji i zwiększaniu świadomości na temat swobodnej zabawy, jak i promocji potrzeb oraz praw dzieci w tym zakresie.
Wierzymy, że zabawa to niezbędny i kluczowy element do prawidłowego rozwoju i szczęśliwego dzieciństwa. Dzięki beztroskiej zabawie dzieci nie tylko nabywają niezbędne kompetencje miękkie, ale też budują wiarę we własne możliwości, co zaprocentuje w przyszłości i w całym dorosłym życiu.
Flagowy projekt to wprowadzanie swobodnej zabawy z gratami
Stawiamy na dobre praktyki oraz edukację, która sprawia, że coraz więcej nauczycieli, rodziców i osób decyzyjnych dowiaduje się o pozytywnym wpływie zabawy na najmłodszych. To właśnie dzięki beztrosce dzieci nabywają kluczowe kompetencje miękkie oraz budują swoją pewność siebie, co jest nieocenionym kapitałem na przyszłość oraz w dorosłym życiu.
Zaangażowanie
Realizujemy szkolenia, warsztaty oraz długofalowy mentoring dla szkół, instytucji publicznych i prywatnych na terenie całej Polski. Otaczamy opieką i kompleksowym wsparciem zarówno placówki edukacyjne, jak i samorządy oraz firmy z sektora prywatnego.
Z przyjemnością dzielimy się wiedzą, wskazówkami i poradami, które sprawiają, że na terenie całego kraju powstaje coraz więcej miejsc, gdzie zabawa i beztroska grają pierwsze skrzypce.
Działania Fundacji wpisują się
w 5 obszarów zrównoważonego rozwoju:
Cel 3 – Dobre zdrowie i jakość życia – nasze działania są nastawione na promowanie zdrowia psychicznego i dobrostanu. Nadrzędnym celem projektu GratoSfera jest troska o dobrostan psychiczny najmłodszych – wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zadbać o stabilność emocjonalną dzieci, zapewniając im dostęp do zabawy – czynnika kluczowego dla rozwoju dziecka.
Cel 4 – Dobra jakość edukacji – wspierając, szkoląc, doradzając podnosimy kwalifikacje zawodowe nauczycieli, edukatorów, opiekunów, a także rodziców i władz oświatowych. W dzieciach natomiast dzięki zabawie budowane są kompetencje kluczowe, stanowiące fundament do funkcjonowania w świecie przyszłości. Wprowadzając do szkół swobodną zabawę zmieniamy jej obraz i promujemy innowacyjne podejście do edukacji.
Cel 11 – Zrównoważone miasta i społeczności – poprzez wykorzystanie gratów do zabawy promujemy ideę up-cyclingu oraz postawy proekologiczne od najmłodszych lat.
Cel 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja – naszym celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rozwoju i stylu życia w zgodzie z naturą, a także racjonalnego korzystania z jej zasobów.
Cel 13 – Działania w dziedzinie klimatu – działając w duchu Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, zwiększamy poziom edukacji, świadomości oraz potencjał ludzki i instytucjonalny w zakresie działań łagodzenia zmian klimatu, adaptacji do nich oraz ograniczenia skutków zmian klimatu.
A kto za tym wszystkim stoi?
Cześć!
tu Kamil Maciaszek.
Cześć, tu Kamil Maciaszek. Jestem autorem projektu GratoSfera, certyfikowanym Play-Leaderem i członkiem International Play Association (IPA).
Wierzę, że każde dziecko zasługuje na możliwość kreatywnej ekspresji i budowania naturalnych relacji oraz pewności siebie podczas zabawy – tak, jak to miało miejsce kiedyś, w czasach bez smartfonów. Chciałbym podarować dzieciom więcej luzu, swobody i zabawy, w której same podejmują decyzje i uczą się samodzielności.
Kreatywność i zaangażowanie w Gratosferę
0%Play-leaderzy GratoSfery w szkołach
-
Joanna Szalecka-Dudek
Playliderka w Szkole Podstawowej nr 5 w Gdańsku; w GratoSferze od 2019.Wprowadzenie swobodnej zabawy było dla mnie ważne z tego względu, by zainicjować w szkole coś nowego, coś w rodzaju powiewu świeżości. W zabawach kierowanych zdarza się, że robi się podział na zwolenników i przeciwników jakiejś zabawy.
czytaj więcej... -
Anna Charkiewicz
Playliderka w Szkole Podstawowej nr 48 w Gdańsku; w GratoSferze od 2020.Chciałam, aby moja szkoła dołączyła do projektu GratoSfera, bo uważam to za ciekawą formę spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzieci już od najmłodszych lat mają niezwykle częsty kontakt z nowoczesnymi technologiami.
czytaj więcej... -
Bogdana Nyczówna – Perucka
Playliderka w Szkole Podstawowej nr 61 w Gdańsku; w GratoSferze od 2021.GratoSfera idealnie zaspokaja potrzeby dzieci co do konstruowania, wymyślania czegoś z niczego, dzieciaki uwielbiają tworzyć, widzę to zarówno po szkolnych dzieciach jak i po moich osobistych
czytaj więcej...
Zobacz co mówią
o Nas inni.
Ludzie pełni pasji, dla których dobro dzieci jest zawsze na pierwszym miejscu. Miłośnicy i propagatorzy swobodnej zabawy i dobrostanu młodego człowieka. Gorąco polecam ich szkolenie-zmienia podejście do priorytetów w edukacji i otwiera oczy na potrzeby dziecka.
Aga Krzysiak
Nauczycielka w Społecznej Szkole Podstawowej MTW – Milanówe
Dzięki GratoSferze tworzymy na terenie szkoły przyjazną przestrzeń edukacyjną do rozwoju kompetencji społecznych, kształtujących się w kontakcie z rówieśnikami (np. współpracy w grupie, liderowania, komunikacji, zaufania, podejmowania ryzyka, radzenia sobie z niepowodzeniem, pewności siebie).
Grzegorz Kryger
Zastępca Dyrektora Wydziału Rozwoju Społecznego ds. edukacji – Urząd Miejski w Gdańsku
Najważniejszą zmianą, jaką zaobserwowałam u naszych podopiecznych dzięki GratoSferze to relacje. Przez pandemię cały proces wdrażania projektu znacznie wyhamował. Liczne kwarantanny i obostrzenia spowodowały, że każda klasa oddaliła się od siebie. Uważam, że to właśnie Grafosfera dała świetną przestrzeń do tego, by te relacje na nowo zbudować, naprawiać i utrzymywać.
Alicja Panuś
Playliderka w Szkole Podstawowej nr 89 w Gdańsku; w GratoSferze od 2019.
naszego doświadczenia we wspieraniu zabawy w Polsce
szkół już aktywnie działa w Projekcie GratoSfera