O Nas słów kilka czyli kto za tym wszystkim stoi.

Fundacja GratoSfera...

Fundację Gratosfera powstała z pasji do nowoczesnej edukacji, w której dzieci uczą się i rozwijają talenty, bez poczucia nudy i przymusu. 

Misja Fundacji Gratosfery

Fundacja GratoSfera powstała, by kreować dostęp do swobodnej zabawy. Nasze działania koncentrują się zarówno na edukacji i zwiększaniu świadomości na temat swobodnej zabawy, jak i promocji potrzeb oraz praw dzieci w tym zakresie.

Wierzymy, że zabawa to niezbędny i kluczowy element do prawidłowego rozwoju i szczęśliwego dzieciństwa. Dzięki beztroskiej zabawie dzieci nie tylko nabywają niezbędne kompetencje miękkie, ale też budują wiarę we własne możliwości, co zaprocentuje w przyszłości i w całym dorosłym życiu.

Flagowy projekt to wprowadzanie swobodnej zabawy z gratami

Stawiamy na dobre praktyki oraz edukację, która sprawia, że coraz więcej nauczycieli, rodziców i osób decyzyjnych dowiaduje się o pozytywnym wpływie zabawy na najmłodszych. To właśnie dzięki beztrosce dzieci nabywają kluczowe kompetencje miękkie oraz budują swoją pewność siebie, co jest nieocenionym kapitałem na przyszłość oraz w dorosłym życiu.

Zaangażowanie
0%

Realizujemy szkolenia, warsztaty oraz długofalowy mentoring dla szkół, instytucji publicznych i prywatnych na terenie całej Polski. Otaczamy opieką i kompleksowym wsparciem zarówno placówki edukacyjne, jak i samorządy oraz firmy z sektora prywatnego.

Z przyjemnością dzielimy się wiedzą, wskazówkami i poradami, które sprawiają, że na terenie całego kraju powstaje coraz więcej miejsc, gdzie zabawa i beztroska grają pierwsze skrzypce.

Działania Fundacji wpisują się
w 5 obszarów zrównoważonego rozwoju:

Cel 3 – Dobre zdrowie i jakość życia – nasze działania są nastawione na promowanie zdrowia psychicznego i dobrostanu. Nadrzędnym celem projektu GratoSfera jest troska o dobrostan psychiczny najmłodszych – wierzymy, że wspólnie jesteśmy w stanie zadbać o stabilność emocjonalną dzieci, zapewniając im dostęp do zabawy – czynnika kluczowego dla rozwoju dziecka. 

Cel 4 – Dobra jakość edukacji – wspierając, szkoląc, doradzając podnosimy kwalifikacje zawodowe nauczycieli, edukatorów, opiekunów, a także rodziców i władz oświatowych. W dzieciach natomiast dzięki zabawie budowane są kompetencje kluczowe, stanowiące fundament do funkcjonowania w świecie przyszłości. Wprowadzając do szkół swobodną zabawę zmieniamy jej obraz i promujemy innowacyjne podejście do edukacji. 

Cel 11 – Zrównoważone miasta i społeczności – poprzez wykorzystanie gratów do zabawy promujemy ideę up-cyclingu oraz postawy proekologiczne od najmłodszych lat. 

Cel 12 – Odpowiedzialna konsumpcja i produkcja – naszym celem jest podniesienie świadomości społeczeństwa w zakresie zrównoważonego rozwoju i stylu życia w zgodzie z naturą, a także racjonalnego korzystania z jej zasobów. 

Cel 13 – Działania w dziedzinie klimatu – działając w duchu Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, zwiększamy poziom edukacji, świadomości oraz potencjał ludzki i instytucjonalny w zakresie działań łagodzenia zmian klimatu, adaptacji do nich oraz ograniczenia skutków zmian klimatu. 

A kto za tym wszystkim stoi?

Cześć!

tu Kamil Maciaszek.

Cześć, tu Kamil Maciaszek. Jestem autorem projektu GratoSfera, certyfikowanym Play-Leaderem i członkiem International Play Association (IPA).

Wierzę, że każde dziecko zasługuje na możliwość kreatywnej ekspresji i budowania naturalnych relacji oraz pewności siebie podczas zabawy – tak, jak to miało miejsce kiedyś, w czasach bez smartfonów. Chciałbym podarować dzieciom więcej luzu, swobody i zabawy, w której same podejmują decyzje i uczą się samodzielności.

Kreatywność i zaangażowanie w Gratosferę
0%

Play-leaderzy GratoSfery w szkołach

  • Joanna Szalecka-Dudek
    Playliderka w Szkole Podstawowej nr 5 w Gdańsku; w GratoSferze od 2019.

    Wprowadzenie swobodnej zabawy było dla mnie ważne z tego względu, by zainicjować w szkole coś nowego, coś w rodzaju powiewu świeżości. W zabawach kierowanych zdarza się, że robi się podział na zwolenników i przeciwników jakiejś zabawy.

    czytaj więcej...

  • Anna Charkiewicz
    Playliderka w Szkole Podstawowej nr 48 w Gdańsku; w GratoSferze od 2020.

    Chciałam, aby moja szkoła dołączyła do projektu GratoSfera, bo uważam to za ciekawą formę spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzieci już od najmłodszych lat mają niezwykle częsty kontakt z nowoczesnymi technologiami.

    czytaj więcej...

  • Bogdana Nyczówna – Perucka
    Playliderka w Szkole Podstawowej nr 61 w Gdańsku; w GratoSferze od 2021.

    GratoSfera idealnie zaspokaja potrzeby dzieci co do konstruowania, wymyślania czegoś z niczego, dzieciaki uwielbiają tworzyć, widzę to zarówno po szkolnych dzieciach jak i po moich osobistych

    czytaj więcej...

Zobacz co mówią
o Nas inni.

0 lat

naszego doświadczenia we wspieraniu zabawy w Polsce

0

szkół już aktywnie działa w Projekcie GratoSfera

This website stores cookies on your computer. Cookies Policy