Projekt Erasmus+ Scrappies Partnership Project
Scrappies - Enhancing Creativity and Sustainable Attitudes of Children through Play and Recycled Materials
Projekt Scrappies jest współfinansowany przez program Komisji Europejskiej Erasmus+, Współpraca na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk, w latach 2020-2023.
Głównym tematem, którym zajmujemy się w tym projekcie jest ponowne wykorzystanie materiałów, 'scrappies’, w edukacji. Poprzez wszystkie materiały, które tworzymy, chcemy wspierać szkoły i personel szkolny w pracy z dziećmi w kreatywny, wzmacniający i zrównoważony sposób. Recykling jako ponowne wykorzystanie materiałów jest istotnym tematem w dziedzinie redukcji odpadów i aktywizmu środowiskowego. Ponowne wykorzystanie jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów redukcji odpadów.
Cele projektu:
— zapobieganie przedwczesnemu kończeniu nauki i niepowodzeniom w nauce poprzez uczynienie treści nauczania angażującymi i motywującymi poprzez proste, kreatywne podejścia.
— zwiększenie świadomości uczniów i nauczycieli w zakresie środowiska i zmian klimatycznych oraz wprowadzenie nowych metod i podejść do uczenia się i nauczania.
Założenia projektu:
Projekt pomaga uczniom i nauczycielom zgłębić SDGs poprzez twórczą integrację Science, Technology, Inżynierii, Sztuki i Matematyki (STEAM). Podejście pedagogiczne wdrożone i umotywowane tym projekcie opiera się na zasadach uczenia się opartego na projekcie (PBL), w tym na autentycznych pytaniach prowadzących, interaktywnych artefaktach opartych na recyklingu, które wspierają uczestników procesu uczenia się w aktywnym badaniu różnych potencjalnych odpowiedzi na pytania prowadzące do zrównoważonego rozwoju i dochodzeniu do bardziej złożonych pytań. Uczniowie i nauczyciele będą aktywnie poszukiwać odpowiedzi na pytania prowadzące, a ich zadaniem jest opracowanie transdyscyplinarnego podejścia STEAM, integrującego przesłanki kilku przedmiotów szkolnych i różnych społeczności uczących się w ramach projektu.
Projekt, oparty na niedrogich, powszechnie dostępnych materiałach i dydaktyce, wdrażanych w dowolnym kontekście programowym, będzie motywował uczniów i nauczycieli do refleksji nad zrównoważonym rozwojem w różnych złożonych relacjach, szczególnie w zakresie: wizji przyszłości/alternatywnych scenariuszy; kontekstualizacji; radzenia sobie ze złożonością; krytycznego myślenia; podejmowania decyzji i wyjaśniania wartości; multi- i transdyscyplinarności; zarządzania emocjami i obawami.
Nasz Projekt jest ukierunkowany na realizację wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ:
Odpowiedzialna konsumpcja
poprzez ponowne wykorzystanie materiałów
Równość płci
( poprzez dowolnie) wybraną zabawę dzieci są wzmocnione w swoich działaniach i wspólnej zabawie; swobodna zabawa sprzyja atmosferze przyjaznej dla płci)
Cele klimatyczne
poprzez zwiększenie ponownego użycia gratów zmniejsza się produkcja odpadów
Jeśli chodzi o produkty projektu, zgodnie z głównymi zasadami Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju ONZ, koncentrujemy się głównie na nauce kluczowych kompetencji obszarów przekrojowych, takich jak myślenie systemowe, umiejętności antycypacyjne, normatywne i strategiczne oraz współpraca, krytyczne myślenie, samoświadomość i zintegrowane rozwiązywanie problemów. (UNESCO, 2017)
Partnerzy projektu
Partnerzy projektu współpracowali nad wszystkimi zadaniami, przy czym każde było koordynowane przez jednego z nich.
designers and
developers
awards for digital
innovation